Doorgaan naar inhoud
🎁 Gratis Produkt📦 Versandkostenfrei ab 49€ 💰 Mengenrabatte ab 100€ 🚚 Versand in 1-2 Tagen
Kostenloser Versand ab 49€ 🚚 Versand in 1-2 Tagen
Support (Mo-Fr): 9-16 Uhr +49 (0) 8924418362
Wisefood bringt mit ALDI nachhaltige Strohhalme auf den Markt

Wisefood lanceert duurzame rietjes met ALDI

We zijn erg blij dat we officieel kunnen aankondigen: Wisefood gaat ALDI - als promotieartikel tot oudejaarsavond. ALDI ondersteunde ons bedrijf Wisefood samen met het acceleratorprogramma TechFounders gedurende 20 weken. Gedurende deze tijd hebben we ons duurzame en eetbare rietje en het bedrijfsconcept sterk kunnen ontwikkelen. Aan het einde van het jaar ligt onze SUPERHALM als promotieartikel in de schappen van elke ALDI Nord en ALDI SÜD winkel. In dit blogartikel lees je hoe we de afgelopen weken hebben samengewerkt en uiteindelijk in de kast zijn beland. Maar hoe is de samenwerking met ALDI tot stand gekomen? De samenwerking met ALDI begon met de aanvraag en deelname aan het acceleratorprogramma Techfounders. TechFounders is een internationaal acceleratorprogramma van 20 weken in München. De accelerator brengt startups samen met corporate partners zoals ALDI. Het doel is om startups niet alleen financieel, maar ook door middel van coaching en workshops te helpen hun businessmodel en product verder te ontwikkelen.
  • 🧃 Duurzame eetbare rietjes
    🥇 Gemaakt in Duitsland
    🌳 Hernieuwbare grondstoffen
    🕑 Ongeveer 45 minuten stabiel bij kamertemperatuur
    🚫 Plasticvrije rietjes
    Oorspronkelijke prijs
    Oorspronkelijke prijs
    Huidige prijs
  • Bij toeval zijn we er via ons netwerk achter gekomen dat ALDI dit jaar corporate partner wordt bij Techfounders. Na de intensieve sollicitatieronde waren we blij dat we in juli 2019 werden geselecteerd als een van de drie startups voor het programma. Hoe moet je je voorstellen om als startup met ALDI te werken In het begin hebben we veel gesproken over onze huidige uitdagingen op alle gebieden en ideeën gedeeld over waar we momenteel ondersteuning kunnen gebruiken. We kregen een mentor toegewezen die we op elk moment konden lastigvallen met onze vragen en onderwerpen. In het vervolgtraject hebben we gezamenlijk doelen voor het project vastgesteld en regelmatig (wekelijks) informatie uitgewisseld.
    Hoe heeft ALDI ons gesteund? ALDI ondersteunde ons niet alleen financieel, maar gaf ons ook intensief advies over een breed scala aan onderwerpen, zoals duurzaamheid van de verpakking (ook voor ons een veelbesproken onderwerp). Samen hebben we alle mogelijke aspecten van de verpakking doorgenomen - we ontdekten bijvoorbeeld dat lichte lettertypekleuren duurzamer zijn dan donkere. Dankzij de steun van ALDI hebben we nu kunnen investeren in een papierverpakkingsmachine. Helaas duurt het enige tijd voordat een nieuw systeem in productie wordt genomen. Maar nu is het slechts een kwestie van tijd voordat onze rietjes ook in papieren verpakkingen verkrijgbaar zijn. ALDI heeft ons ook voorzien van logistieke partners en fabrikanten van display stands. De krachtige steun van Aldi was een grote hulp om de campagne tot een succes te maken.
    Afgezien van de actie, wat nemen we mee van het project? Naast een ongelooflijke hoeveelheid kennis over het onderwerp foodretail, hebben we tijdens het project veel geweldige partners en coaches kunnen vinden. Ook de input op de thema's product, design en verpakking was voor ons zeer waardevol. Zo gaan we volgend jaar ons ontwerp verder ontwikkelen. Het belangrijkste van de campagne SUPERHALM van Wisefood zal beschikbaar zijn in meer dan 4.200 ALDI NORD en SOUTH vestigingen in heel Duitsland Wanneer: Vanaf 20 december voor bijna 2 weken Wat: Zwart en bruin SUPER RIETJES.Elke verpakking bevat 30 rietjes Hoe: We raden aan om de SUPERHALM normaal als rietje te gebruiken, d.w.z. eerst drinken, dan eten - we werken tenslotte vooral aan een alternatief voor een rietje en niet aan snacks. SUPERHALM is het lekkerst als je het 15-20 minuten laat weken in de cocktail van je keuze. Wat nu? 2019 was een ongelooflijk jaar voor ons met veel ups en downs. We zijn nog lang niet op onze bestemming. In de loop van de geschiedenis van ons bedrijf hebben we laten zien hoe we onze producten voortdurend ontwikkelen. We zijn nog niet klaar. We willen steeds meer duurzame producten ontwikkelen en in het nieuwe jaar willen we veel andere wegwerpservies vervangen door eetbare alternatieven. Met jouw hulp hebben we al meer dan 50 miljoen plastic rietjes kunnen ruilen. We kijken ernaar uit om samen met jou nog veel meer plastic items te vervangen en zo onze bijdrage te leveren aan een duurzamere wereld..
    Vorig artikel Wisefood Mission
    Volgend artikel Wisefood is "Top 50 om naar te kijken door Cleantech Group"